Staré dobré časy

Rozvedené ženy po čtyřicítce už prý hledají jen sponzory pro své děti. Strýčkova přítelkyně Jana rozhodně nevypadala na to, že by jí táhlo na čtyřicítku, proto nás všechny velice zarazil její dvacetiletý syn.

Vdávala se velice brzy a hodně brzy se i rozváděla. A žádného sponzora a snad ani lásku nehledala. Byla to schopná, samostatná a ambiciózní paní podnikatelka. Láska k Bedřichovi se u ní vyvinula až po delší době a  pouze strýčkovu neutuchajícímu úsilí "sbalit ji".

Ale co jiného dává životu smysl než právě láska? Myslím, že i Jana přišla na to, že s Bedřichem ji potkalo štěstí.

Ale že jí to trvalo! Takový muž bez závazků se zájmem o kulturu, cestování a společenské tance, to je přece terno! Navíc si sám si vypere, uklidí, uvaří. A má domeček na venkově a život bez dluhů.

Když teď nad tím přemýšlím, nebylo by strýčkovi lépe zůstat starým mládencem? Vždyť mu vlastně nic nescházelo...

Když se jim narodily dvojčata, na mateřské s nimi tehdy zůstal po půl roce samozřejmě Bedřich.

Stálo mu to za to nevyspání, přebalování a mixování kojenecké stravy? Vzpomene si rád na ty časy poblinkaných koberců, počmáraných stěn a počůraných kalhot?

Ale ano, stálo! Ke svému strýci jsem vzhlížela po jednom dni s  jeho dvojčaty opět s nepředstíraným obdivem.

Po čtyřletém vztahu Bedřicha a matky jeho dětí se konečně strýček s tetičkou rozhoupali ke svatebnímu dni.

Tehdy jsem skoro dvouleté děti, Anetku a Lukáška hlídala jedno dopoledne, protože si jeli jejich rodiče společně něco ohledně svatby zařídit.

Měla jsem ve škole volno a velice jsem se těšila na veselý den s dětmi. Venku pršelo a tak jsem z půdy vytáhla krabici se starými hračkami. Děti si chvilku hrály, pak jsme si malovali pastelkami. Odběhla jsem si do kuchyně naklepat řízky na oběd. Když jsme se vrátila Lukášek si hrál na záchodě. Vylil maminčin dvoulitrový prášek na praní i aviváž a záchodovou štětku nechtěl pustit z ruky. Po domluvě, která se neobešla bez šíleného řevu, umytí a úklidu jsem už záchod pro jistotu zamkla.

Přestalo pršet a tak jsem si řekla, že půjdeme raději ven.

"Děti, půjdeme na procházku, jen si ještě skočím na záchod".

Sotva jsem dosedla, Lukášek mě zamknul. Prosila jsem, křičela jsem. Ale odemknout to nešlo. Byla jsem vězeň, odkázaný na pomoc dětí.

Po deseti minutách černých myšlenek, že děti vypijí jar nebo leštěnku na nábytek, či snad pustí na sporáku plyn, se naštěstí Lukáškovi podařilo odemknout. Oddechla jsem si.

Anetka, ráda, že mě zase vidí, na mě volá z obýváku: "Pojď se podívat! Ája leslila!"

Spadla mi čelist. Rychlá Anetka mezitím stihla vymalovat bílé stěny a koberec černým centrofixem.

A spoušť v kuchyni, kde si na podlaze ve strouhance obalovala kuřecí řízky okomentovala slovy: "Ája važila".

Ano, už v dětství lze rozpoznat přirozené vlohy...

Pro mě to byly obrovské zkušenosti do života, které lze shrnout do čtyř vět:

 

- Jestli nemusíš, raději nehlídej cizí dítě.

- Musíš-li cizí dítě hlídat, nejspouštěj je z očí. 

- Před tím, než začneš hlídat, schovej klíče a fixy.

- Je-li dětí více než jedno, neuhlídáš je.

 

Den jsme přežili ve zdraví a všechno se uklidilo. I ta svatba byla šťastná...

Dneska jsou z dvojčat praštění puberťáci, právě takoví, jací jsme byli my dva s bráchou.

Rádi se po letech vracíme do malé vesničky a do našeho domečku za rodiči. Mám moc ráda naše rodinná shledání, při kterém nesmí chybět strýček Bedřich a jeho nejmilejší...

Ale byly to staré dobré časy...

 

Hračka z dětských let

směje se na mě knoflíky,

namísto očí.

 

 Starý plyš a nacpaný molitan,

drolí se dírou v zádech.

 

Až najdu niť a jehlu,

promluví ke mně

dětskou řečí

 

z časů, které zmizely někam

do nenávratna...

 

 

 

Autor: Kamila Urbanovákamila | čtvrtek 2.6.2011 9:27 | karma článku: 19,54 | přečteno: 1831x
  • Další články autora

Kamila Urbanovákamila

Medailónek brněnské výtvarnice a fotografky Jitky Havlové

V Brně bydlí a tvoří malířka a fotografka Jitka Havlová. Právě v těchto dnech vrcholí v Adamově výstava jejich obrazů a fotografií s názvem "Náš barevný svět".

18.10.2013 v 23:39 | Karma: 11,74 | Přečteno: 1018x | Diskuse| Kultura

Kamila Urbanovákamila

Terapeutické pohádky - pomoc pro maminky

Když se Vám narodí děťátko, zažíváte ty nejradostnější okamžiky v životě. Je to nepopsatelný pocit štěstí, naplnění a příval endorfinů. Když se ale rodičům narodí miminko o několik měsíců dříve, které se vejde do dlaně, nemá ani jeden kilogram a jeho život závisí na přístrojích, zaplaví vás pocit beznaděje a strachu...

11.10.2013 v 19:45 | Karma: 8,55 | Přečteno: 449x | Diskuse| Ona

Kamila Urbanovákamila

Hráč

Milana vzbudilo až bubnování dešťových kapek na parapet. Ostrá bolest hlavy ho bodala do spánků. Odstrčil ze sebe ruku mladé polonahé rusovlásky, která ho svírala pevně kolem ramen.

25.8.2013 v 21:21 | Karma: 12,81 | Přečteno: 458x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Urbanovákamila

Holčička z cukru

Život mladých dívek je plný pokušení a mnohdy ukrývá i nejedno tajemství...........

23.8.2013 v 23:33 | Karma: 12,81 | Přečteno: 732x | Diskuse| Poezie a próza

Kamila Urbanovákamila

Voníš mi, lásko

(sonet) Voníš mi lásko po heřmánku v náručí plné kopretin, kradeš mě něžně z kouzla spánku, chutnáš jak jedno z drahých vín.

20.8.2013 v 9:27 | Karma: 11,06 | Přečteno: 525x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

  • Počet článků 82
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1393x
Díky, že mě čtete! Ráda píšu i pro děti. Moje webovky: http://urbanovakamila.eu/
Pohádky: http://www.babyonline.cz/akcni-svet-deti/pohadky/pohadky-o-zviratkach/veverka
Knížky si můžete zakoupit zde:

http://www.prah.cz/knihy/zviratka-z-batuzku-beruska-urbanova-kamila-287

http://www.prah.cz/knihy/zviratka-z-batuzku-veverka-urbanova-kamila-285