Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Bohunka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slusna a kulhankova

Jsem trochu per-plex

nebyl tu clanek uz kdysi? Kdysi davno?

0/0
4.4.2012 1:07

viveka

Dobrý :-)))

To píše život :-)R^

0/0
3.4.2012 8:15

dzamila

Re: Dobrý :-)))

Děkuji!!! Hezký den!

0/0
3.4.2012 9:34

panZagloba

Ryzlink vlašský

pozdní sběr, ročník 1980- lahev červeného vína? 8-o

Nehoupete nás, takhle náhodou.......?

p.s. Nehledě k tomu,že v roce 1980 jsme si mohli o přívlaskových vínech nechat tak akorát zdát.......

0/0
3.4.2012 1:19

Camino.

Re: Ryzlink vlašský

...taky jsem se chtela rychle ozvat....znam jen bily;-)

0/0
3.4.2012 1:45

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Nebojte, většina lidí je na tom stejně.........:-)

0/0
3.4.2012 2:02

dzamila

Re: Ryzlink vlašský

Jen bílé...teď jsem asi za blba...:-P. Teda je lepší, pokud čtenáři opravují jen chyby pravopisné...;-(

0/0
3.4.2012 5:47

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Ten článek je tak dobré, že bych požádal redakcu, ať to smím opravit....

+1/0
3.4.2012 10:22

slusna a kulhankova

Re: Ryzlink vlašský

nebudte puntickari, stejne vinum nejspis nerozumite. O to tu navic snad nejde!

0/0
4.4.2012 1:06

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Moraváci mezi sebó to měli aji tenkrát jinak, neboj. Ale s tím červeným, to je závažná chyba, které jsem si úplně normálně nevšiml (obchodník s vínem)... :-(

0/0
3.4.2012 10:20

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Mezi sebó.........;-D

Myslíš ty kyseláky co dělali z vlašáku ( hlavně že toho bylo co nejvíc.....) ? 8-o

Tak to museli být milý obchodníku s vínem bílé vrány......

0/0
3.4.2012 17:15

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Kyšvajnoše se tenkrát dělaly na prodej. Já mám víno jenom bokem, ale znám ty koryfeje. Občas se najde archiv (nebo možná ještě před pár rokama občas našel) z osmdesátéch let - uměli si tenkrát udělat zrovna takový dobroty, jako só ty dnešní špičkový, to si piš. Dyť to só občas ještě dnešní sklepmistři.

0/0
3.4.2012 21:03

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

A proto také jak mohu,dám přednost vínům z těchto oblastí:

http://www.vinarstvisvtomase.cz/galerie.html

http://www.vinarstvisvtomase.cz/galerie.html#

http://www.vindemiapublica.cz/add/www/public/photos/lobkowiczk_zmeck_vinastv_roudnice_nad_labem_s_r_o/9582a34f1e6fccbab8c5f4342cdd5f75_1329291138.jpg

0/0
3.4.2012 22:17

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Téda, tobě někdo kdysi musel prodat pěkné patok, žes tak zanevřel... ;-D Tak já ti to povím, jak se to tady dělalo (a dělá). Dostaneš na ochutnání, co je. Sice ti může chutnat to nélepší, ale tak snadný to není. To musíš přece prochutnat všecko. No, a když je tvůj (nemyslím osobně) vztah k vínu tak plytký, že po půl litru ti začne chutnat všecko, tak holt vyfasuješ to chudý, ocukrovaný, nastavený druhákem - holt podle zásluh. Když vínu rozumíš a víš, který piješ a jak je dobrý ještě ve čtyři ráno, dostaneš za cenu patoku to nejlepší ze sklepa. A já s takovým přístupem souhlasím. Nemajó se házet perly sviním.

Díky za odkazy. Co tam píše Vybíral, to zní dobře, aji ta vinica tak vypadá. Občas se k nám dostane víno z Čech, a nikdy to není na škodu. Předloni jsme na hradním koštu na Cimburku (kde só místní malovinaři, kteří prodávajó minimum, takže nešmelijó) jeden české Riesling ohodnotili mezi

0/0
3.4.2012 22:46

žepré

Re: Ryzlink vlašský

prvníma desetima - vzorků bylo160 - 180 (přicházely ještě aji v průběhu). A tomu už se dá říct úspěch. Holt só ta vína tam od vás ze severu jiná - a só náročnější na péči i zpracování. Fandím. Ale ještě to chce dotáhnót. Nevím, jestli se polabští vinaři srovnávajó třeba s posálskéma nebo franckéma vinařama. Ale to je kategorie, do které se musí dostat.

Kurňa, nasadils mně pěknýho bróka do hlavy. Já se tam musím vydat a musím to prokoštovat. Máš prosímtě tip taky na nějaký regionálně zaměřený vinotéky?

Já se včil napájím vajnem ze Slovácka, super-duper-hyper kyvéčkem Blatnický Roháč. Připíjím na naše zdraví, v Čechách i na Moravě! ;-)

0/0
3.4.2012 22:47

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Mimochodem, co se týká Slovácka, je mojím oblíbeným vinařem p.V.Hrabec ze Starého Města! Vinice má v Jalubí a jinde......

Bílé jako hrom! 

Aby se mohli polabští vinaři s někým srovnávat, museli by mít nějakou plochu navíc! S tím je konec,pokud bude Unie dýchat......

0/0
3.4.2012 23:02

žepré

Re: Ryzlink vlašský

No, co vlastně taky plánuju já pro sebe: Ono není zakázáno vysadit novou vinici. Zakázáno je to víno potom prodávat. Tady na Moravě je vynikajících poloh ležících ladem jak soli u moře, občas i ještě s funkčním terasováním... Já to prostě bude pěstovat "pro vlastní spotřebu". A měnit.

0/0
3.4.2012 23:07

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Kurňa, ten češtin - vyměňovat....

0/0
3.4.2012 23:07

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Opoštěné terasy......

To je hrůza a neúcta! Němci to mají na Saar-Mosele posychrované jinak........

Myslíš že si ta banda uvědomovala,že se tak připravuje o víno z nejlepších poloh?

0/0
3.4.2012 23:13

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Jasně, že si to uvědomovali. Věděla o tom celá vinařská Morava. Kdo mohl, ten v termínu ještě obnovil vinicu nebo třeba aji založil novó (míň). Ale co měli dělat? Dyť to byl diktát, jedna z podmínek vstupu do EU. No a představ si, kdyby tenkrát, v té eufórii, moravští vinaři začali kopat...

Alespoň teda můžu řict, že na Moravě jsme stihli alespoň to, že můžeme říct, že ty nejlepší polohy só 100 % osazený.

0/0
3.4.2012 23:20

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Alespoň to....

Mě to připadá, že je to jako za France Josefa! Ten vinařství v Čechách a na Moravě téměř utlumil aby šlo na odbyt víno z Rakous......

Co se týká severních Čech, tak tam na rozdíl od jižní Moravy bylo vinařství vázáno téměř úplně na český živel,tudíž tím i vyhověl dotírajícím sudeťákům, že se jim v zemi roztahuje ,,cizí,, živel!

0/0
3.4.2012 23:30

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Díky za exkurzi do historie. Tož od nás z Moravy: Slovácko právě taky bylo moravský. Ale Pálava byla pevně v německéch rukách. No, tady je vidět, že se umíme ohánět a starat sténě dobře.

Když už pokračujeme: myslels Václava Hrabce, uváděnýho jako se sídlem ve Velehradu? Představ si, já ho neznám - a za téden tam jedu. Jaké směr dělá?

A - je hůř, než za France Josefa. Podle něj, kdybysme začali mluvit německy a zapomněli jakósi tu rovnost před bohem, tak by nás pojal do své milující náruče. Dneska jsme odsouzeni. ČR je Arbeitslager a dodavatel nejrůznějších surovin, dle přání našich pánů.

0/0
3.4.2012 23:40

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Dělá bílé-burgundské odrůdy, rýňák....

Skvělé kabinety!

Franz Josef proti českému národu v podstatě neměl nic ,nicméně se bál podpořit jeho postavení většinového národa v Čechách a na Moravě........

Kdyby se stal králem František Ferdinand případně jím zůstal Karel, měl by minimálně v severozápadních Čechách stejné problémy ze sudeťáckým seperatismem jako předválečná ČSR! Za poslední války s Pruskem byla zaznamenaná evidentní kolaborace této populace s nepřítelem! Starej Procházka nejenže nezasáhl, ale měl tendenci jim stále ustupovat! A to byl např. Most z jedné třetiny český a např. většinově ( 2/3) Litoměřice obklopeny českými vesnicemi.......Vinařství v této oblasti začalo upadat s rozšířením německého živlu do vnitrozemí. Přišli z oblastí,kde se réva téměř nepěstovala! Kolem samotných Litoměřic bylo asi 400-600 ha vinic,což je na tehdejčí dobu plocha obrovská! Na sezonní práce přijížděli lužičtí Srbové po Labi .

0/0
3.4.2012 23:58

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Jo, tak toho příští téden okoštuju. Už vím aji kde. Majó ho v nabídce ve Vinařským domě Kopeček Dubňany. Vinař, které de do kabinetů, je mně sympatické už podle zvuku. Šetří přívlastkama, který só - snad neurazím - většinó dobrý tak pro Pražáky. ;-)

Se sudeťákama to tady vypadalo trochu jinak. Na Jižní Moravě to nebyli skopčáci, tzn. tkalci, horníci apod. - ti sem táhli po té nejúrodnější půdě Dyjsko-Svrateckýho úvalu. V agonii mocnářství se ještě Procházkův synátor pokusil zófale o usmíření těch českéch podlidí tím, že nabídl stejný podmínky pro "občany Českého království" při přestěhování do Rakous, jako platily dávno předtím jenom jedním směrem: tzn., že kdyžs prodal statek na Moravě a kópil statek v Rakósích, dostals tučné příspěvek. Vím z rodinné historie. Taková podpora našich tehdejších vládců byla jedním ze způsobů, jak vyhladit ty vzpurný Slovany, podlidi.

0/0
4.4.2012 0:17

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Měl jsem od něj i několik výběrů- Rýňák 2003! Nechal si je nalahvovat údajně nebožtík K.Zich před tím,než se jel utopit....

Jeho madam neměla pak zájem,tudíž bylo vše rozprodáno......

K těm kabinetům- moje řeč! Když si člověk představí,čemu žíkají ,, pozdní sběr,, např. Alsasané, je to nebe a dudy!

Proto jsem byl skeptický k oněm přívlaskům za minulého režimu! Je dost dobře možné,že v dobrém ročníku dosáhl malovinař požadované cukernatosti,ale pochybuji,že odolal lákadlu vysoké úrody,a u vlašáku speciálně!

V tom vidím nedokonalost našeho zákona, neb by dle mého neměla být zohledněna pouze cukernatost,ale i objem úrody hroznů! Podle místa a pěstované odrůdy .

0/0
4.4.2012 0:40

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Začíná se nám na Moravě právě taky prosazovat (no, má to batolecí krůčky) V.O.C. Ale už to přece jenom pomalu nabírá význam. Jedná se o vnešení toho francouzského způsobu do hodnocení vína. Dle zkušeností a dosažených úspěchů budeš smět pěstovat pro dosažení této známky na dané trati určité odrůdy (přičemž novelizace není nikterak vyloučena, musí jenom projít opět ověřením) při dodržení určitých postupů.

Btw. mýlíš se. Fakt, co nebylo určený pro neználky na prodej, to bylo hýčkaný sténě jako dneska. Cétíš v těch hodně staréch vínech ještě to neřízený kvašení, tzn. že nésó tak vyhraněný, tak výrazný. Ale lahoda je to sténá.

Ajo, vlastně přívlastky za minulýho režimu... Sice na hrad apod. dodávali už něco fajnovějšího, ale musím ti prozradit jedno škaredé tajemství: To nélepší vypijeme sami. I když - rádi se podělíme třeba aji s Papuáncem, když posunkama řekne, jak mu šmakuje.

Připíjím Frankovkou z Velkých Pavlovic!

0/0
4.4.2012 0:59

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Ať slouží......;-)

0/0
4.4.2012 1:05

žepré

Re: Ryzlink vlašský

No, my sme tady dneska vytvořili košatý stromisko... Hele, hodím po tobě tipa: Když se stavíš v Brnéčku, je neodpustitelným hříchem nenavštívit Obchod dobrým vínem alias Doktor víno v obchodním domě Josefínka, uprostřed štatlu, nad Grandem, na rohu ulic Josefská a Orlí (vchod ještě z Josefské). Bývalé klášter voršilek - půlka nádvoří, ta slunná, k tomu patří. Podle naší košaté diskuze promluvíš, budeš hned doma a může dojít i k otevírání archivů - je to tam tak. Tož sa ukaž :-)

0/0
4.4.2012 1:15

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Ukážu se.......

Nevím kdy,v Brně a okolí jsem nehrál ani nepamatuji.

Mimochodem,nevíš zda-li se někdo zabývá vážně pokusem o výrobu brandy? Je na to třeba vína z větší plochy,tudíž přichází v úvahu jedině Morava?

Já sám se pokusím o Calvados ( z moštu pochopitelně) i s zráním v sudu......

0/0
4.4.2012 1:22

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Ale to víš, že só vinaři, co dělajó vínovicu. Sežene se, sežene se, a dobrá. Ale to už bych tě zase musel navádět kam, a nebudeme to přehánět. Máš-li zájem o kontakt mimo diskuzi, napiš mi na frankovka@mailinator.com a dej tady prosím vědět, žes odeslal mail. Zatím

0/0
4.4.2012 1:36

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Ještě jeden typ,zůročnitelný obchodně:

http://www.vino-melnik.cz/index.asp

0/0
4.4.2012 0:07

žepré

Re: Ryzlink vlašský

To vypadá taky velice dobře, ď.

0/0
4.4.2012 0:19

slusna a kulhankova

Re: Ryzlink vlašský

Hele, zepre, neni to blatnicky vino moc tvrde? Nebo ti vyhovuje prave takove?

0/0
4.4.2012 1:12

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Díky za otázku. Má víno z Blatnice určitó mineralitu. Jestli mně vyhovuje právě takové? - Těžko říct, chutná mi i ze spraše, i prorostlý vápencem. Přitom v té Blatnici, tam ta mineralita není čistě vápencová, tam je cétit, no, nebudu už se teď vracet k bílýmu - du si nalit vavřu - zpátky, na zdravíčko! - abych si to ověřil, myslím, že se můžu spolehnót na svó paměť, ve vínu z Blatnic, konkrétně z trati Roháče, který jsem dneska vychutnával, byl cétit křemík, tzn. že ta půda tam musí byt poněkud pískovitá (odpovídá mým vědomostem), přitom je dostatečně bohatá na plná vína.

Co se týče té minerality: Jednak je to jako sůl v polívce, fakt, só vajny, který chutnajó až slaně. Záleží na osobní chuti, kolik solíš. Ovšem musím podotknout, že minerálně silná vína mají větší tělo, což při zpracování můžeš využít a udělat je silnějšími - ale nemusíš. Dá se na tu mineralitu nahlížet taky jako na od ostatních kvalit neodvislou hodnotu. Terroir.

0/0
4.4.2012 1:29

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Nezanevřel.........;-D

Jen mám někdy tendence trochu krotit let ,,moravských vinných orlů,,! Nemyslím to zle.....

Nicméně trochu mne štve zákaz EU obnovit vinice v Čechách kolem Labe a Vltavy ( Prahu,stojící z 90% na bývalých vinicích pochopitelně zbourat dost dobře nejde...) , a vinařský svaz v čele ze soudruhem Sedlem se proti tomu ani neozval.....Hold moravská lobby.

0/0
3.4.2012 22:57

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Prosímtě, to mně ani nepřipomíné. To mám chuť vzít baterku a jít hledat do stodole ten zahrabené kulomet z války... Brrrr.... Nicméně politická situace u vinařů vypadá aktuálně tak, že se něco hýbe. A každé zákon se dá změnit! Sice proti sobě máme velmocný soupeře, ale právo je na straně naší.

Moravští vinní orli... ;-D Dobrý... Ne, neboj, nésu lojza... ;-D

0/0
3.4.2012 23:02

panZagloba

Re: Ryzlink vlašský

Ale ne......

Měl jsem na mysli jistou velkohubost (byť třeba nikoli špatně myšlenou) některých týpků......8-o

Jinak i Blatnice moji oblíbenou lokalitou, nicméně trochu trpím na Znojmo....( Vrbovec..)

0/0
3.4.2012 23:08

žepré

Re: Ryzlink vlašský

Tož čau. Ještě jednó - na zdraví!

0/0
3.4.2012 23:21

žepré

Ccháchachachachachacha!

;-D;-D;-D To nemá chybu! To je jak Slovácko sa nesúdi! :-)R^

+1/0
3.4.2012 0:56

dzamila

Re: Ccháchachachachachacha!

Děkuji, moc jste mě potěšil/la.:-)

0/0
3.4.2012 5:48







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz